Primul pas este să notaţi numărul de kilometri parcurşi cu anvelopele înainte de demontare. După demontare, anvelopele trebuie marcate cu creta, cele folosite pe faţă si cele pe spate, cele de pe stânga si de pe dreapta, pentru a şti cum să le montaţi data viitoare, sau pentru a vă ajuta la rotaţia lor după un anumit număr de kilometrii rulaţi (în scopul de a prelungi durata de utilizare).
După demontarea de pe automobil, anvelopele trebuie spălate cu apă si uscate corespunzător. Se păstrează într-un loc uscat, ferite de lumină directă, pentru a nu fi afectate de razele ultraviolete din spectrul solar. In acest scop, ele pot fi acoperite şi cu o prelată sau alt material textil uscat.
Atenţie, însă! Cea mai mare greşeală pe care o puteţi face este să le depozitaţi suprapuse, stivuite sau clădite unele peste celelalte. Cu toate că aceasta pare soluţia cea mai convenabilă din punct de vedere al economiei de spaţiu, depozitandule în acest mod riscaţi să le distrugeţi. Greutatea cauciucurilor de deasupra pot deforma iremediabil structura de rezistenţă a pneurilor de dedesubt, făcându-le inutilizabile la montarea viitoare. Ideal este să le păstraţi fie acoperite cu huse, în picioare pe rafturi (în poziţie de mers ca pe maşină) sau agăţate de pereţi în suporturi speciale.
De asemenea, este bine ca anvelopele să fie presărate înainte de depozitare cu un strat de pudră de talc iar locaţia de păstrare sa fie departe de temperaturi ridicate, adică surse de căldură (sobe, aragaz, teracote, calorifere) dar şi de eventualele substanţe chimice ce ar putea degrada cauciucul.
Când scoateţi din magazie anvelopele şi le veţi monta, să nu cereţi de la ele rezulate spectaculoase imediate. Pe timpul depozitării, cauciucul lor s-a întărit un pic şi s-a format la suprafaţă un strat lucios. Va trebui să rulaţi 100-150 km pe carosabil uscat si să executaţi câteva frânări pentru ca suprafaţa de rulare să revină la forma cu rugozitatea necesară ce îi asigură aderenţă maximă.
Specialiştii nu recomandă folosirea aceloraşi jante şi pentru anvelopele de vară şi pentru cele de iarnă. Este de preferat ca anvelopele de iarnă să aibă jantele proprii pentru a nu le demonta de fiecare dată. Riscaţi să distrugeţi anvelopele cu fiecare demontare de pe jante. Chiar şi nişte jante second-hand din tabla de otel sunt de preferat pentru anvelopele de iarnă. De multe ori, în momentul demontarii de pe jante, unele anvelope se pot deteriora. La demontare, se pot dezlipi cu greutate flancurile de pe metalul jantelor, chiar se pot rupe sau sfâşia, sau se pot distruge si valvele. Exista si un motiv pur economic pentru care este bine să aveţi jante proprii pentru fiecare set de caucicuri: roţile se vor păstra echilibrate si nu vor mai necesita alte cheltuieli de echilibrare în momentul remontării.
Dacă alegeţi ca operaţiunile de dejantare-montare să le efectuaţi în regie proprie, atunci este bine să aveţi în vedere următoarele sfaturi:
Este recomandat să înlăturaţi petele de rugină ce au apărut pe marginile jantelor şi să refaceţi stratul de vopsea de protecţie deteriorat. La montarea pe jante nu folosiţi ventile vechi, ci puneti altele noi. O valvă defectă poate deveni un adevărat pericol pentru deplasarea dumneavoastră în siguranţă. După montare si echilibrare, pe autoturism trebuie verificat şi reglat paralelismul, dar şi unghiurile de convergenţă, astfel veţi fi siguri că anvelopele de iarnă se vor uza uniform. Pe aceeaşi axă se vor monta doar roţi cu anvelope de aceleaşi dimensiuni, de aceeasi uzura, aceeaşi marcă, model, desen şi profil.
În concluzie, cu o depozitare corecta a anvelopelor, acestea pot fi utilizate mai multe sezoane la rând, permiţând astfel creşterea duratei de utilizare a pneurilor.